Werkwijze

Het is altijd weer geweldig om te zien hoe een ogenschijnlijk hopeloze schade weer volledig hersteld kan worden. Een auto dermate beschadigd, dat je bijna niet meer weet waar te beginnen of een splinter nieuw model met een lelijke kras. Door ervaring en inzet verrichten wij echter keer op keer een klein wonder.
Wij geven u hier een kleine blik in de werkplaats en de diverse stadia die een schadeauto doorloopt alvorens weer piekfijn bij ons naar buiten te rijden.

Intake
Wanneer u schade heeft neemt u contact met ons op. In dat intakegesprek geeft u ons diverse persoonsgegevens en plannen wij samen een datum voor de reparatie. Wij maken een dossier aan en overhandigen u de sleutels van een vervangende auto.

 

Calculatie
Nadat uw voertuig is aangemeld neemt een schade-expert de schade op en wordt de planning verder ingevuld. Wij maken aan de hand van een centrale database een calculatie zodat u meteen op de hoogte bent van de financiƫle gevolgen. De schade wordt direct door ons voorgelegd aan experts bij uw verzekeringsmaatschappij waardoor een vlotte afwikkeling gegarandeerd is.

 

Demontage
Regelmatig blijft de schade beperkt tot bepaalde onderdelen van uw auto. In dat geval zorgen onze medewerkers op de de- en montageafdeling voor een vakkundige verwijdering van dat betreffende onderdeel. Dit gebeurt met de uiterste zorg. Vervolgens kunnen onze collegae het betreffende gedeelte voor diverse werkzaamheden hanteren.
 
 

Plaatwerk
Beschadigingen gaan bijna altijd gepaard
met deuken, krassen en vervormingen. De afdeling plaatwerk wordt vaak gezien als de meest belangrijke schakel binnen het herstel. Veel werkzaamheden worden op ambachtelijke wijze met traditionele gereedschappen uitgevoerd. Daarentegen worden vervormingen in het chassis met de meest moderne apparatuur gecorrigeerd. Hierbij hanteren wij de fabrieksnormen waardoor uw auto als nieuw voelt.

Voorbereiding
Na het plaatwerk volgt de afdeling voorbewerking. Hier wordt de auto of bepaalde onderdelen voorbereid op de volgende fase; het spuitwerk. Deze afdeling bewerkt de oppervlakken zodat het spuitwerk succesvol kan verlopen. Denk dan aan het uitvlakken van kleine oneffenheden. Ook wordt het plaatwerk voorbewerkt voor een optimale hechting van de lak.

Spuiten
Na een grondige voorbewerking is de auto klaar voor het spuiten. Hiervoor beschikken wij over de laatste technieken. Een computergestuurde kleurmeter stelt op basis van fabrieksgegevens of individuele meting de exacte lakkleur samen. In moderne, milieuvriendelijke spuitcabines wordt de lak vervolgens opgebracht. Daarna kan deze uitharden in stofvrije cabines uitgerust met een speciaal luchtverwarming- en circulatiesysteem.

Montage
Wat wij eraf hebben gehaald gaat er ook weer op. Op de montageafdeling zorgen wij ervoor dat de diverse onderdelen weer netjes en veilig worden teruggeplaatst. Onderdelen die niet meer bruikbaar zijn worden verwijderd en vervangen door originele onderdelen.

Controle
Een laatste controle is altijd noodzakelijk. Vervangen onderdelen zijn vaak ook bewegende delen. Airbag en de boordcomputer worden hersteld en gecontroleerd op functioneren. Ook nemen wij opnieuw een blik op de wielbasis en zorgen wij ervoor dat uw auto er van binnen en buiten weer piekfijn uitziet.

Overdracht
Wij melden u op tijd wanneer uw auto weer beschikbaar is. De laatste check is gedaan en wij nemen de merkgarantie over. U heeft tevens recht op 4 jaar FOCWA-garantie. Daar plukt u de vruchten van.